Grafische vormgeving & drukwerk

Overige diensten.

Door een brede en ruime ervaring in ontwerp en vormgeving kan ik mijn klanten op meerdere manieren helpen.

Flyers

Flyers zijn een makkelijk en goedkoop medium en hebben door hun vorm en uitstraling extra attentiewaarde. Allereerst is het van belang om een goede en effectieve boodschap te creëren. Wat wil je dat jouw doelgroep weet nadat ze de flyer hebben gezien? Een effectieve boodschap trekt de aandacht zodat deze überhaupt gelezen wordt. Zorg daarom voor een krachtige korte boodschap die de interesse wekt van potentiële lezers. Dit doe je door de boodschap een centrale plek te geven en overige factoren goed op elkaar af te stemmen.


Auto- en busbelettering

Wat wil je laten zien of uitdragen

Wil je graag als “opvallend” worden gezien? Of juist herkenbaarheid en professionaliteit uitstralen? Een paar dingen zijn van belang bij een goede autobelettering, namelijk:

  • Leesbaarheid. Binnen een paar seconden moet duidelijk zijn wie je bedrijf is.
  • Doordacht ontwerp en herkenbaarheid.
  • Wat je belangrijkste activiteiten of diensten zijn.
  • Contactinformatie van je bedrijf. Bijvoorbeeld je websiteadres of je telefoonnummer.

Een logo, sprekende quote, telefoonnummer en webadres kan al genoeg zijn afhankelijk van de doelstelling van je autobelettering. Een goed doordacht ontwerp voor je autobelettering met de juiste doelstelling erin verwerkt die past bij de huisstijl van je bedrijf.


Iconsets

Iconen kom je in het dagelijks leven overal tegen. Verkeersborden, toetsenbord en ga zo maar door. Iconen helpen ons content sneller te begrijpen en zijn daarom niet alleen geschikt voor off-line media, maar ook prima toe te passen in webdesign. Wanneer een Icoontje volledig is geïntegreerd denk aan bijvoorbeeld het winkelwagentje, dan kan tekst weggelaten worden.

Iconen klein, groot, met tekst of zonder zijn een goed hulpmiddel om tekst in een notendop weer te geven, te verduidelijken en de aandacht te trekken naar de hoofdpunten in een stuk tekst. Ben je opzoek naar een iconset op maat, geheel naar wens en aansluitend op jouw huisstijl? Natuurlijk help ik jou hier graag bij.


Online banneradvertentie

Online zichtbaarheid wordt steeds belangerijker voor ondernemers. Een ideale mogelijkheid hiervoor is online bannering, ook wel Display Advertising genoemd. Banners zijn het advertentiemateriaal voor een display campagne. Dit kan een branding of remarketing campagne zijn via bijvoorbeeld het Google AdWords Display netwerk. KPR Media heeft ruime ervaring met de vormgeving van bannersets en kan in samenwerking met online marketeers display campagnes voor jouw bedrijf helpen opzetten.


Waar men rekening moet houden bij Online Bannering

  • Een banner is herkenbaar
    Om naamsbekendheid op te bouwen zorg je ervoor dat je logo en huisstijlkleuren terugkomen in je banner advertentie. Het logo moet echter minder beeldbepalend zijn dan de waarde propositie en de call-to-action.

  • Bannerformaten
    Banners zijn er in verschillende formaten. Zo kunt je onder andere kiezen uit de leaderboard, skyscraper en de rectangle. Een bannerset is een groep banners met verschillende formaten.

  • Simpel en leesbaar
    Laat overbodige elementen achterwege, websitebezoekers werpen slechts kort hun blik op je banner. Zorg voor een duidelijke boodschap en houd je aan de regels wat betreft de leesbaarheid.
    Goed: geef de titel en de rest van de tekst verschillende font sizes en schrijf niet meer dan 4 tekstregels.
    Fout: cursieve, script of extreem dunne lettertypen, de gehele tekst in hoofdletters of een kleiner lettertype dan 10 punten (tenzij je een disclaimer of copyright vermelding wilt maken).

  • Gebruik buttons op de juiste manier
    Afhankelijk van het type banner advertentie, kunnen buttons de click-through rate (CTR) verhogen. Als je buttons wilt inzetten, zet ze dan na de tekst, rechtsonder in het banner design en gebruik contrasterende kleuren. Het is verstandig om dezelfde button in de verschillende banners te gebruiken, consistent zijn dus! Hier kan je ook nog split testen op los laten om te kijken wat het beste werkt voor jouw site.

  • Omkader de banner advertentie
    Onderwerpen die omkaderd zijn trekken sneller de aandacht van de website bezoeker. Als de achtergrond een andere kleur heeft, kan een subtiel kader de banner net iets meer op laten vallen.

  • Houd je aan de branding van je onderneming
    Jouw banner advertentie linkt naar een landingspagina over de aanbieding die in de banner gecommuniceerd wordt. Het is daarom belangrijk dat de banner volgens dezelfde branding richtlijnen als de landingspagina is ontworpen zodat potentiële klanten niet verward raken.

  • Gebruik alleen een afbeelding als het echt nodig is
    Kies voor relevante afbeeldingen, graphics of foto’s die de boodschap ondersteunen en direct gerelateerd zijn aan het product. Laat abstracte concepten achterwege. Kun je geen professionele fotografie of supermodellen betalen? Koop dan een betaalbare licentie op een stock afbeelding. Het is niet altijd nodig om foto’s of afbeeldingen in je banner design te gebruiken. Tekst banners met een overtuigende tekst en het juiste lettertype kunnen net zo effectief zijn.

Vormgeving Social Media

Nederland kent ruim 9.5 miljoen Facebookgebruikers. Erg groot dat jouw doelgroep hier tussen zit. Zorg er daarom voor dat je bedrijf herkenbaar is op socialmedia. Zo val je op en word je gevonden door je doelgroep.

Tegenwoordig maakt bijna elke organisatie gebruik van social media. Het is een uitdaging om daartussen op te vallen, maar wel heel belangrijk! Met behulp van advertenties op sociale media kun je heel specifieke doelgroepen benaderen. Niet alleen de berichten op dat kanaal moeten er goed uitzien, maar ook de advertenties.




klanten & partners

Get in touch

Seen enough? Lets talk

Heb je een uitdagend project of een vraag? Neem gerust contact op.






    captcha

    Privacy Preference Center